3M utilise des cookies pour ce site.  Ce site ainsi que certains prestataires de services sélectionnés par 3M placent des cookies, contenant des fichiers textes, sur votre ordinateur pour le reconnaître ainsi qu'aux fins suivantes :

  • personnaliser votre expérience lorsque vous visitez les sites Web de 3M ;
  • afficher des publicités correspondant à vos intérêts ;
  • collecter des informations statistiques anonymes afin d'améliorer les fonctions et les performances du site.

Découvrez pourquoi ces cookies sont nécessaires

Vous pouvez modifier vos paramètres de cookies à tout moment en cliquant sur Préférences cookies.

Certaines options de retrait sont susceptibles de ne pas fonctionner à cause des paramètres de cookies de votre navigateur.  Si vous souhaitez programmer vos préférences d'options de retrait par le biais de cet outil, vous devez autoriser l'utilisation de cookies tiers dans les paramètres de votre navigateur.

En cliquant sur « Accepter et Continuer », vous assurez que vous avez bien compris et donnez votre accord pour le paramétrage des cookies selon le modèle indiqué à gauche.

Accepter et Continuer

Passer à la Navigation Primaire Passer à la Navigation du Site Passer au Contenu Principal All 3M.com Site Map

Solutions de Marques

Vos solutions
Réalisations Clients
Service


X5 Retail create dramatic new sign identity with 3M special effect solutions

Bottom Photo One

Bottom Photo One

It’s a well known fact to all brand and advertising creatives that attractive exterior signs are a fundamental requirement in the creation of a memorable retail brand experience. Good quality, highly visible and well designed signs become ‘the face’ of the store and provide a first impression which must be fresh, bright and different ! By achieving this, a retail brand can more easily capture passing interest and instinctively pull - the curious and the loyal - customer into their stores and shops.

External signs vary in their designs and structure of course, but the trend for using illuminated channel letters particularly in the Russian market gives some interesting advantages, especially when differential colours are used.

X5 Retail Group’s chain of Russian supermarkets had decided to rebrand all aspects of their offer, with particularly special attention given to creating a new sign identity for the outside of their retail outlets.

The brand and team in question – ‘Perekrestok’, worked closely with the 3M brand solutions team in Moscow, whilst the 3M international team worked with their retail branding agency, SCG in the UK; 3M’s local and global organisation allows focussed project development in any location.

One of the key challenges posed by X5 was how to maintain brand colour consistency to the primary colour palette – blue - by day, but to dramatically increase the visibility and attention to the sign at night against a backdrop of dark buildings.

3M introduced a special custom ‘dual colour’ material effect consistent with the X5 Brand guidelines that would allow the internally illuminated channel letters to appear ‘Perekrestok Blue’ during the day, but appear white during the night, when the lights were switched on, thereby helping achieve the brand objectives.